Angličtina všech úrovní, v každém věku.

Vaření v USA

06.05.2012 15:15

 

        Pečeno v USA, ale za pomoci jedné české emigrantky. Má hostitelská mamka odmítla pozřít dortík, který má tvar zvířete.

 

    V Americe musí být vše rychlé a jednoduché – dokonce i vaření. Jednou, když jsem vařila pro svou hostitelskou rodinu, jsem chtěla naklepat maso paličkou. Má česká rodina naklepává maso celkem často, ale má americká mamka zděšeně řekla: „Ale já nemám paličku. Ale pokud ji opravdu chceš, můžeme zkusit zavolat mé mámě. Nejsem si jistá, ale možná ji má.“ Potom, když jsem vítězoslavně klepala maso, šel okolo můj hostitelský bratr a ptal se: „Jani, co děláš s tím masem a proč to děláš?“ Odpověděl mu za mě můj hostitelský táta: „Naklepává (doslova ‚zjemňuje‘) maso. Tvoje maminka (samozřejmě ne má hostitelská máma) pro vás maso takto upravovala, když jste byli malí.“

Ponaučení zní: V Americe je plátek masa velký a tlustý flák.

    Ovoce, zelenina a koření byly docela drahé, takže je má hostitelská rodina příliš často nekupovala. Jediným druhem zeleniny, který byl v lednici poměrně často, byl salát. K snídani jsme většinou měli různé cereálie či kornflejky s mlékem nebo toustový chléb s burákovým máslem a džemem. K svačině jsme si mohli udělat obložené toustové chleby, nebo tortily se šunkou, sýrem a kečupem či barbecue omáčkou. To byla má nejoblíbenější svačina. K večeři jsme mívali pečené maso, kotlety, rizoto, vafle s javorovým sirupem nebo třeba ‚hamburgerovou polévku‘. Ta byla nejoblíbenějším jídlem mé hostitelské mamky. Byla to sytá, hustá polévka plná zeleniny a mletého masa. No a když se sešla celá rodina a bylo hezké počasí, tak jsme grilovali na zahradě. Co jiného než domácí hamburgery – vítejte v Americe :)

© 2012 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode