Angličtina všech úrovní, v každém věku.

Školní jídelna

06.06.2012 12:30

 

    

    Zapomeňte na polévku, hlavní jídlo a bezedný šálek sladkého čaje. V amerických školních jídelnách je bufetová strava na denním pořádku. Ráno si v jídelně také můžete koupit sladkou donutku k snídani, o hlavní přestávce tam prodávají svačinysušenky (Snickers, Mars a podobně) a chipsy.

    Co si můžete dát k obědu? Každý den si můžete vybrat ze 4 jídel, která jsou ale v podstatě stejná každý den. Uhádnete, na co se stojí nejdelší fronta? Na hamburger s hranolkami – toto jídlo se dá koupit beze změny každý den. A nejkratší fronta? Ta je na plněné bagety a sandwiche – jídlo stejné jako u nás, řekla bych ale, že jsem si ve škole bagetu nikdy nedala, protože nemám ráda studené obědy. U třetího výdejního okénka si můžete vybrat asi ze tří druhů pizzy, které se trochu obměňují každý den.  A na posledním výdejním místě si můžete dát „běžné jídlo“ (samozřejmě rozmražený a ohřátý polotovar – ve škole se přeci nevaří). Tato jídla jsou vždy stejná každé pondělí, každé úterý a tak dále. Vydávají zde těstoviny nebo rýži s masem v nějaké omáčce. Měla jsem ale pocit, že porce těchto jídel byly nejmenší, proto jsem je příliš často nejedla. Středeční oběd jsem si zde ale nenechala nikdy ujít – to byly kuřecí nudličky v Teriyaki omáčce s dušenou brokolicí a rýží. Recept jsem si přivezla a toto jídlo dodnes patří k mým nejoblíbenějším. Teriayki omáčka je běžně k dostání v českých obchodech – je to druh sojové omáčky.

    Zastavme se nyní u pojmu Americká pizza, protože rozhodně nemůžeme očekávat nic, co známe z Evropy. Ingredience, které se pokládají navrch, jsou sice velmi podobné, ale těsto je naprosto odlišné. Italská pizza je nižší než 1 cm, ale v Americe se těsto dělá buchtovité, takže je výsledný produkt téměř 3 cm vysoký. Jako slaný koláč, nebo buchta to také chutná.

    Mojí nejoblíbenější částí amerického školního oběda je salát, který si každý může namíchat z různých druhů zeleniny. Dále si můžete vybrat ze 2 nebo 3 druhů dresinků. A co se zde pije? V ceně oběda ($2 = 60Kč v roce 2003) je velmi malá krabička pomerančového džusu (asi tak 1dl) nebo trochu větší krabička (asi tak 2dl) mléka nebo kakaa. Myslíte si, že je divné jíst hamburger s mlékem? Já si to také myslela a obávala jsem se, že mi z toho bude špatně, ale asi je to jen nějaká naše domácí pověra, protože spousta Američanů to tak pije a já jsem důkazem, že vám po téhle kombinaci nic nebude. Ve skutečnosti je to docela dobré.

© 2012 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode